De jeugdcommissie is dit jaar extra vroeg begonnen met de indeling voor het seizoen 2024-2025. In februari hebben ze al een aanzet gemaakt met een concept indeling. Elk jaar is het weer een uitdaging om alles rond te krijgen. We zijn nu eenmaal een kleine vereniging en daarmee is het extra lastig om elk elftal van het juiste aantal spelers te voorzien.

Daarbij moeten soms keuzes gemaakt worden, ook al is dat misschien niet altijd naar de wens van de spelers óf ouders. Uiteindelijk is de ervaring dat spelers het uiteindelijk in elk elftal wel naar hun zin krijgen, ook al zitten ze eens een jaar niet bij al hun vriendjes/vriendinnetjes. Hier leren ze ook weer van en ze worden er doorgaans alleen maar sterker en beter van.

Aan het eind van het huidige seizoen stoppen er helaas weer een aantal trainers en leiders om diverse redenen. Wij zullen daar nog even bij stil staan, maar ook namens hier: heel erg bedankt voor jullie geweldige inzet afgelopen seizoen(en)!

Maar….als er trainers/leiders stoppen, zullen deze plekken toch weer opgevuld moeten worden. Dit is ieder jaar weer een grote uitdaging voor de jeugdcommissie. Maar dit jaar nog groter dan andere jaren. Er is dan ook een noodoproep gedaan naar alle leden van de club. Hoe zo’n geweldige club wij ook zijn, helaas komt er op zo’n oproep helemaal geen reactie. Dit soort dingen zijn dan toch altijd weer teleurstellend.

Uiteindelijk lijkt het er op dat met hangen en wurgen alle teams volgend jaar toch weer voorzien zijn van trainers en leiders. Maar extra versterking is altijd welkom. Want hoe meer vrijwilligers, des te makkelijker het wordt voor de andere vrijwilligers die vaak al meerdere rollen vervullen binnen de club. Dus mocht je volgend seizoen iets willen doen, dan ben je van harte welkom. We zijn altijd opzoek naar trainers en leiders maar ook zeker naar grensrechters en scheidsrechters.

Wij willen alle trainers, leiders, grensrechters, scheidsrechters en andere betrokkenen bij de jeugd afgelopen seizoen, heel erg bedanken voor hun inzet!