Vlak voor onze laatste jubileumactiviteiten blikken we terug op roerige maanden. Eerst maar het verdrietige nieuws. Want naast het overlijden van onze vaste supporter Simon Mus werden we in mei opgeschrikt door het plotselinge overlijden van Marja Jansma-Louters. De vrouw van onze voorzitter Piet die jarenlang sponsor van onze club was met haar Drogisterij Marja.

Niet alleen een schok voor ons als voetbalclub maar een schok voor het hele dorp. Met een grote afvaardiging van onze voetbalclub hebben we afscheid genomen van haar. Heel veel sterkte toegewenst voor Piet en zijn familie. Ook de naaste familie van Simon Mus wensen we veel sterkte.

Snel door naar mooiere berichten. Zoals het uitstekende seizoen dat het eerste elftal gedraaid heeft wat uiteindelijk leidde tot een toetje in de nacompetitie. Helaas ging het tegen Hollandscheveld met 2-3 mis in de verlenging na met 2-0 voor te hebben gestaan.  Maar ondanks de nederlaag kunnen de drie stafleden Jelmer, Peter en Jeroen met hun ploeg terugkijken op een prachtig seizoen. Want wat waren ze zelfs dicht bij het kampioenschap. Tijdens de laatste speelronde stond men bijna 80 minuten op pole-positon maar toen sijpelde vanuit Appingedam door dat DVC toch nog had weten te scoren. Tegen de verhouding in dat wel maar dat maakte het feestgedruis in Daam er niet minder om. Vanuit Middelstum en namens de hele club van harte gefeliciteerd met dit kampioenschap.

En waar stafleden weggaan, komen nieuwe stafleden weer. Zoals eerder aangegeven wordt de uit Zuidhorn afkomstige Hemmo de Wal de nieuwe trainer. Jelte van der Kooi wordt als elftalbegeleider aan de selectie toegevoegd. De verzorgsters Anneke en Nienke en de keeperstrainers Bert en Jeroen knopen er nog mooi een jaartje aan vast.

En dat brengt ons dus bij het slotakkoord van dit seizoen. Nog even genieten van een heerlijk slotweekend cq hutspottoernooi inclusief een hopelijk spetterend optreden van het Nederlands elftal. En ook daarna is er van rust op ons sportpark geen sprake want zoals het er nu uitziet wordt nu eindelijk na vijf jaar ons kunstgrasveld aangepakt. Hopelijk zijn na deze werkzaamheden eindelijk alle waterafvoerproblemen voorbij!

In deze laatste nieuwsbrief ook ruimschoots aandacht voor het feit dat we bijna geen kader meer voor onze jeugdteams kunnen vinden. Een zeer zorgelijke ontwikkeling. Want als mensen tussen de 18 en 30 jaar in combinatie met de ouders van de verschillende spelers niet meer beschikbaar willen zijn als trainer of leider dan breken er donkere tijden aan voor onze club. Wellicht iets om over na te denken tijdens de zomervakantie, dichtbij of verder weg, of zo’n functie toch niet wat voor u als lezer is. Want anders komt ons jeugdvoetbal in zwaar weer terecht.

Rest ons nog om een aantal felicitaties uit te delen. Allereerst naar de dames 7×7 die tijdens de laatste competitieronde in Middelstum, mede dankzij een zwaarbevochten 1-0 overwinning tegen de directe concurrent, het kampioenschap naar zich toe wist te trekken. En natuurlijk voor onze kersverse ereleden Simon Bolhuis, Mayko de Graaf en Eric Boskamp die tijdens het jubileumfeest begin maart in het zonnetje werden gezet en hier zichtbaar van genoten. Allemaal van harte gefeliciteerd!

We wensen u als bestuur een hele mooie zomerperiode toe. Mocht u op vakantie gaan dan veel vakantieplezier toegewenst. En mocht het er niet van komen, kom dan hier maar lekker tot rust in onze mooie omgeving!

Het bestuur van v.v. Middelstum