1. Kun je je kort even voorstellen?
Mijn naam is Marijke van Wolde. Ik woon samen met Menno Buist aan de Delleweg in Middelstum. Samen hebben we 2 kinderen: Jens 12 jaar en Gwen 9 jaar en een bonusdochter Danique van 18 jaar. Ik ben werkzaam in het UMCG op de afdeling Prenatale Diagnostiek als doktersassistente.

2. Wat voor vrijwilligerswerk doe je momenteel voor de voetbalclub?
Samen met vele andere vrijwilligers sta ik achter de bar in de voetbalkantine. Met nog een aantal andere vrijwilligers zit ik in het groepje “ de Brainstormgroep”. Zij komen een paar keer per jaar samen om onderwerpen te bespreken die specifiek gaan over het rooster en de barwerkzaamheden. Dit om te kijken wat gaat goed en wat verbeterd kan worden. Dus eigenlijk, waar lopen we tegen aan?

3. Sinds wanneer?
Dit doe ik al een aantal jaren, ik heb geen idee hoe lang al!

4. Heb je in het verleden nog meer vrijwilligerswerk voor de VV Middelstum verricht?
In het verleden was ik actief als voetbalster binnen de club van de meisjes tot aan 35 plusvoetbal en deed ik nog geen vrijwilligerswerk.

5. Wat vind je nu het mooie aan dit werk?
Ik sta meestal in de ochtend tijdens de jeugdwedstrijden achter de bar. Het mooiste is als de jeugd klaar is en aan de bar komt zitten om te eten/drinken. Dan hoor je de leukste verhalen die ze aan elkaar vertellen. Erg divers en soms praat je mee of je luistert.

6. Heb je nog verbeterpunten betreffende je functie waar de club wat aan zou kunnen hebben?
Tja! We hebben echt meer vrijwilligers nodig achter de bar of er moet een andere oplossing daarvoor gevonden worden. Ik denk dat alle ouders van de jeugd niet beseffen dat we hun echt nodig hebben. Dat het zeer gewaardeerd wordt wanneer ze een paar uurtjes in de ochtend 1x per seizoen gemiddeld samen met 2 vaste barvrijwilligers ons in de ochtend willen meehelpen. Dit is ook nog eens gezellig en nogmaals, hun hulp wordt zo gewaardeerd. Dit is zeker een punt om onder de aandacht te brengen binnen de VV Middelstum.

7. Wat maakt de VV tot zo’n unieke club?
Iedereen kent elkaar en zoals mijn voorganger het ook al vertelde de gezelligheid en saamhorigheid in zowel goede tijden als in mindere mooie momenten/tijden.

8. Van welke vrijwilliger zou jij meer willen weten, kortom wie volgt jou op in deze rubriek en waarom?
Klaas ten Hove begeleider en trainer van JO13 waar zijn zoon Milan in speelt.

9. Wat zou je de lezers mee willen geven?
Geniet en wees Lief voor elkaar.